Köp- och leveransvillkor

Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Toolkits bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Toolkits databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t.ex angivet pris, leveranstider etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som inte Toolkits råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
 
Leveranser och leveranstider
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar (med detta menas vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.
 
Fraktkostnader
 
Frakt debiteras enligt gällande prislista hos Posten eller DHL.
 
 
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
 
Transportrisken
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
 
Ersättningsvara
Skulle någon av artiklarna du beställt vara slut i lager händer det att vi istället sänder en likvärdig ersättningsvara. Du har full returrätt och får pengarna tillbaka för vara och frakt om du inte skulle vara nöjd. Vid retur kontakta vårt oss för utskick av en returfraktsedel.
 
Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
 
Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig för våra kostnader.
 
Betalning
Toolkits  redovisar priser inklusive moms. Avgift för frakt och ev postförskott tillkommer enligt ovan. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
 
Postförskott/Kontant vid leverans - du betalar på postkontoret eller vid dörren när hemleverans sker. Vid betalning med Postväxel skall denna ställas ut med Posten som mottagare (alltid Postväxel vid belopp över 10.000 kr). Postförskottsavgift på 40:- tillkommer.
 
Faktura via SveaWebPay
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt  personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är  registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.  Samtliga fakturor är av Toolkits överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid  utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
 
Delbetalning via SveaWebPay:
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.  Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.  Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.  Allmänna villkor hittar du här.  Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
 
 
Återbetalningar
Ev. återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 3-5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
 

Garanti
Toolkits säljer alla produkter med ett års garanti
 
 
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Gäller det t ex handhavande fel eller felinställd vara måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan utan skriftligt godkännande Toolkits.
 
Din Kvitto/faktura är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen alternativt skickas som PDF fil. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin.
 
Ångerrätt och Öppet Köp i 30 dagar
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Toolkits tillämpar Distansavtalslagen (dessutom erbjuder vi dig Ångerrätt / Öppet köp i 30 dagar från den dagen då Du tagit emot varan). Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp i 30 dagar, se nedan under rubriken "Så här gör du en retur".
 
 
 
Ångerrätt och Öppet köp 30 dagar gäller ej företag.
Vid åberopande av Ångerrätt & Öppet köp vill vi att följande beaktas:
Meddela Toolkits och returnera beställningen inom 30 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den.
Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad.
Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget.
Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör ska vara med i returen.
Toolkits förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Saknas tillbehör debiteras den faktiska kostanden för dessa. Toolkits kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
 
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 2 år efter det att du har tagit emot varan. Toolkits tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Produkterna har också garanti.
 
Toolkits besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.
 
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till Toolkits  inom 3 dagar från mottagandet av varan.
 
En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.

 
Miljöansvar
Toolkits är anslutet till Batteriregistret och El-kretsen samt Repa-registret
 
Sekretess och säkerhet
 
Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I de fall du väljer att betala med kreditkort eller avbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
Toolkits kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via akutellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundservice.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.
 
Cookies
På denna webplats används cookies för att registrera de varor du lägger i varukorgen. När du avslutar köpet nollställs dessa cookies.
Vi använder också cookies för att placera sidan rätt i vår frames-struktur om du kommer in direkt på en undersida.
Dessa cookies kan inte användas för att identifiera dig nästa gång du besöker hemsidan.
Det går även bra att göra beställningen via telefonorder.
 
Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.